We gebruiken cookies op onze website.

Tools voor ondersteuning

Doorverwijzen voor de juiste ondersteuning

Er zijn veel hulpmiddelen op de markt en de één is beter dan de ander. Aansluitend op de verschillende fasen van verschillende geldzorgen én de fasen waarin de werknemer zich bevindt. De organisatie/leidinggevende weten hoe en waarnaar zij kunnen doorverwijzen voor hulp. De leidinggevende kunnen helpen met het vinden van hulp voor de medewerker op een passende manier. Wil jij gelijk aan de slag gaan?

Neem dan nu contact op!

''Ik help je graag op weg naar deze tools voor ondersteuning.''

Karlijn van Riet
Office- en relatiemanager

Duidelijke signalen

Financiële problemen zijn omwikkeld door taboe en schaamte. Mensen zullen het lastig vanuit zichzelf toegeven wanneer ze geldzorgen hebben. Als ze zelf al beséffen dat het zo is. Toch zijn financiële problemen vaak te herkennen wanneer je leert tussen de regels door te lezen. Hieronder hebben we een aantal signalen voor financiële problematiek op een rijtje gezet. Het is natuurlijk niet zo dat wanneer je medewerker één van deze signalen afgeeft hij/zij per definitie in geldnood zit. En daarnaast worden die signalen lang niet altijd tegelijkertijd afgegeven. Vandaar het woord ‘kwartet’. Het is de optelsom van signalen die maakt of actie ondernemen wel of niet verstandig is. En ja; de inkoppertjes staan er natuurlijk ook tussen!